Tysk flagga
English
Swedish
Printscreen på ny webbplats för Destination Halmstad

Synas på destinationhalmstad.se

Den 21 maj 2019 publicerar Destination Halmstad en ny webbplats för besökare.

Förutom en ny besökswebb får bolaget Destination Halmstad, Halmstad Convention Bureau och Hylteslingan också nya webbplatser. Till hösten släpper Destination Halmstad även Halmstads Teaters nya webbplats. Alla fem webbplatserna tillhör Destination Halmstads webbfamilj.

Inspirerande guider och guldkorn

Den nya besökswebben fokuserar på att lyfta fram inspirerande guider inom olika intresseområden. Här kommer finnas ett 70-tal helt nya inspirationssidor och vi arbetar för att få med så många aktörer som möjligt vid publicering.

Intresseområden

  • Uppleva
    • Bad och kustliv
    • Natur och friluftsliv
    • Golfhuvudstaden
    • Shopping
    • Kultur och historia
    • Sport och lek
    • Spa och hälsa
    • Inspiration och guider
    • Bra att veta
  • Evenemang
  • Mat och dryck
  • Bo

Utöver inspirationssidor kommer även en del Guldkorn finnas under varje intresseområde på webbplatsen. Guldkorn är enskilda platser/besöksmål med extra högt intresse för besökare, baserat på målgruppens efterfrågan och verksamhetens unika erbjudande. Vid lansering beräknas ett 60-tal guldkorn finnas publicerade.

Hur syns min verksamhet?

Vi arbetar med möjligheten att hämta in information om din besöksnäringsverksamhet från Google My Business, såsom besöksadress, öppettider, webbplats med mera. För att vara redo när vi släpper kopplingen mot Google My Business uppmuntrar vi dig att skapa ett konto om du inte redan har detta, samt att se över din information så att den är korrekt.

Den gamla databasen som tidigare använts för att synliggöra din besöksnäringsverksamhet kommer inte längre användas. Genom att använda Google My Business kommer du snabbt och enkelt själv kunna redigera din information.

Google My Business gör det enklare för dig att sprida korrekt information om din verksamhet både på destinationhalmstad.se och vid kunders sökningar på Google.

Vi rekommenderar att du tar en stund och tittar på Familjen Helsingborgs webbutbildning om Google My Business! Utbildningen är uppdelad i fem delar om totalt knappt 25 minuter. Väl investerade tid, där du lär dig om hur informationen i Google My Businessvisas för kunder och hur du får ut de mesta av verktyget.

Webbplatsen utvecklas vidare

Vi kommer ständigt arbeta vidare med webbplatsen för att utvecklas och erbjuda tydligt och inspirerande material till besökare. Under 2019 planerar vi bland annat att:

  • Släppa fler språk. Hela webbplatsen kommer även att finnas på engelska. Den engelska delen släpps under sommaren 2019. Under året planeras även delar av webbplatsen att släppas på fler språk, främst på tyska och på danska
  • Skapa många fler inspirerande guider och guldkorn. Delar gärna med dig av dina idéer
  • Skapa digitala kartguider, som du enkelt kan använda i din mobil

Registrera ett evenemang

Vill du registrera ett evenemang fyller du i samma formulär som på gamla webben. Det nya formuläret kommer att finnas på samma länk www.destinationhalmstad.se/registreraevenemang

En gemensam besökswebb

Vi på Destination Halmstad ser fram mot att lansera den nya besökswebben och att tillsammans med dig i besöksnäringen utveckla den vidare för att ta Halmstad till nya höjder.

Får du en idé till en ny inspirationssida eller har frågor om nya besökswebben är du varmt välkommen att kontakta oss på: destinationhalmstad@halmstad.se