Destination Halmstads kampanjer

Här presenterar vi kampanjer som Destination Halmstad planerar, genomför just nu samt tidigare kampanjer cirka ett år tillbaka. Kampanjerna synkas alltid i flera kanaler, däribland sociala medier och webbplatsen destinationhalmstad.se.

Krabba

Foto: Morgan Stoltz

Kommande kampanjer

Bokningsbara upplevelser/Boka upplevelsepaket togs fram till höstkampanjen 2020 och planeras att användas igen under våren 2021. Vi planerar även fler kampanjer för våren 2021. Mer information kommer i slutet av januari 2021.

Handla för Halmstad

Pågående kampanjer

Handla för Halmstad

Den 9 december påbörjade vi kampanjen Handla för Halmstad. En kampanj som tagits fram med kort varsel för att stötta näringen och samla all information kring take away, shoppingservie och presentkort i Halmstad. Saknar du dig på sidorna? Anmäl din verksamhet direkt via vårt formulär, så lägger vi till dig.

Kampanjen kommer bland annat att synas via Facebookannonsering, annonsering via Google Ads, digital skylt längs E6 och i Hallandsposten.

Huvudsidan för besökare är www.destinationhalmstad.se/handlaforhalmstad

Upplev vinter i Halmstad + jul

Vinterkampanjen var planerad i två delar. En del som fokuserar på julen samt en del som fokuserar mer på vinter.

Jul i Halmstad
På grund av den ökade smittspridningen av Covid-19 har vi valt att ställa in kampanjen för julen. Detta då evenemang och aktiviteter ställs in. Sidorna finns dock kvar för den som söker andra former av juliga tips i Halmstad.

Kampanjen för Jul i Halmstad planerades att börja spridas i slutet av oktober/början av november. Huvudwebbsidan för Jul i Halmstad är www.destinationhalmstad.se/jul. Här samlar vi allt som är kopplat till julen i Halmstad. I år arbetade vi fram nya teman på våra delar på jul-webben.

Till Jul i Halmstad produceras varje år ett tryckt program. Då vi valt att pausa kampanjen har den i år endast synst på Jcdecaux reklamtavlor i Halmstad samt på Facebook. Kampanjen riktar sig främst mot Halmstadbor och boende nära Halmstads kommun.

Vinter i Halmstad
I samband med att vårt vintermagasin släpps i slutet av november kommer vi påbörja en vinterkampanj. Kampanjen kommer pågå till och med januari och enventuellt en bit in i februari. Kampanjen kopplas till sidan för vårt digitiala magasin Upplev – Upplev Halmstad. Annonser på Facebook och via Google Ads kommer använa samma bild som framsidan på det tryckta magasinet. Kampanjen kommer även vara synlig på Jcdecaux reklamtavlor runt om i Halmstad samt på de två digitala skyltarna längs E6an.

Boka upplevelsepaket
Med anledning av den ökade smittspridningen av Covid-19 har vi valt att under vintern inte presentera några paket. Bokningsbara upplevelser/Boka upplevelsepaket togs fram till höstkampanjen 2020 och planeras att användas igen under våren.

Vy över kusten i Halmstad

Tidigare kampanjer

Här kan du se tidigare kampanjer som Destiantion Halmstad har genomfört från våren 2020.

Pågående kampanjer

Upplev höst i Halmstad

Digital annonsering via Facebook och Google Ads. Kampanjen påbörjades i september i samband med lansering av höstens magain UpplevPDF. Premiär för Boka upplevelse­paket som troligen kommer åter till våren.

Skördetid i Halland

Skördetid i Halland

Syftet med Skördetid i Halland är att inspirera ännu fler att uppleva Halland under sensommar och höst. Med fokus på mat och dryck. Samlad kampanj för hela Halland. Huvudkanal skordetidihalland.selänk till annan webbplats, öppnas i nytt fönster. Återkommer årligen.

En hand tar en tidning om sommaren i Halmstad

Sommar i Halmstad

Sommaren 2020 års kampanj var uppdelad i tre delar. Tillsammans lyfte de tre kampanjerna varandra.

Flygbild över Halmstad slott med St Nicolai kyrka i bakgrunden

Upplev sommar i Halmstad

Huvudkampanjen under sommaren 2020 var "Upplev sommar i Halmstad". Denna kampanj var kopplad till vårt magasin Upplev. Kampanjen annonserades främst via Facebook och var uppdelad i tre? delar. I första delen visade vi en lite längre film om upplevelser i Halmstad. I del två smalnade vi av filmerna och fokuserade mer på olika intresseområde. Kampanjfilmerna kan du se på Destination Halmstads Youtubekanallänk till annan webbplats, öppnas i nytt fönster.

Ture från Turista hemma

Turista Hemma

Med anledning av hur Covid-19 påverka samhället under sommaren 2020 valde Destination Halmstad att ta fram ett nytt Turista Hemma-koncept. Målet var att bjuda in till upplevelser, men att samtidigt sprida ut sig.

Kampanjen, som fick en god spridning kunde bland annat ses på Facebook, Hallandsposten, Jcdecaux reklmatavlor och digitala skyltar längs E6an. Deltagande besöksmål hade även möjlighet att sprida framtagna bilder från den grafiska profilen. Mer om framtida Turista Hemma ser du på sidan för besöksnäringen.

Printscreen från upplevelsegeneratorn

Upplevelse­generatorn

För att skapa interaktion med besökaren skapade vi till sommaren 2020 en upplevelsegenrator där besökaren själv kan hitta upplevelser som passar hen. Generatorn spreds bland annat på hallandsposten.se och som en digital annons på facebook och google. Nästa sommar fyller vi på med nya upplevelser.

Tre cyklister på stranden och sex personer paddlar SUP i Fylleån i Halmstad

Strandliv vs vildmarksliv

Våren 2020 skapades en kampanj för att lyfta Halmstads kontraster med den saltstänkta kusten och de djupa skogarna. En egen sida på besökswebben destination­halmstad.se togs fram – sidan Strandliv vs vildmarksliv.

Kampanjfilmen kan du se på Destination Halmstads Youtubekanal.länk till annan webbplats, öppnas i nytt fönster