Kampanjer

Här presenterar vi kampanjer som Destination Halmstad planerar, genomför just nu samt tidigare kampanjer cirka ett år tillbaka. Kampanjerna synkas alltid i flera kanaler, däribland sociala medier och webbplatsen destinationhalmstad.se Länk till annan webbplats, öppnas i nytt fönster..

Vy

Haverdalskusten. Foto: Patrik Leonardsson

Kommande kampanjer

Jul i Halmstad

Under kampanjen Jul i Halmstad samlar vi det som händer i Halmstad, kopplat till julen. Det kan vara allt från konserter och marknader till pysselkvällar, utställningar, julbord och julshopping. Destination Halmstad kommer, likt tidigare år, att marknadsföra Jul i Halmstad och dess utbud under perioden slutet av oktober till januari.

Jul i Halmstad kommer bland annat att marknadsföras via destinationhalmstad.se, kampanj på Facebook, Instagram, Google Display Network samt i den traditionella tryckta julfoldern.

Synas i Jul i Halmstad-kampanjen
För att synas med ditt julevenemang eller aktivitet i kampanjen Jul i Halmstad, stort som smått, ber vi dig registrera dina evenemang och aktiviteterna i evenemangskalendern. Länk till annan webbplats, öppnas i nytt fönster. Märk ditt evenemang med kategorin "Jul och högtider". Du kan välja att lägga till flera kategorier. Alla evenemang som registreras visas på sidan Jul i Halmstad på destinationhalmstad.se. Länk till annan webbplats, öppnas i nytt fönster. Ett urval att görs till den tryckta foldern. För att ha chansen att komma med i den tryckta foldern behöver aktiviteterna registreras senast den 9 oktober 2022. Tillsammans fyller vi Jul i Halmstad. Välkommen med dina bidrag!

2023

Under första halvåret av 2023 planeras en vårkampanj med start i slutet av februari samt sommarkampanj med smygstart i april. Detta kan komma att justeras.

Familj på picknick i Simlångsdalen

Simlångsdalen. Foto: Per Nilsson

Pågående kampanjer

Höstkampanj 2022

Kampanjen delas upp i två delar. En mer allmän del riktad mot äldre och vuxna utan barn eller med äldre barn. Denna del pågår vecka 38–40. Den andra delen fokucerar mot familjer som är höstlovslediga och pågår vecka 41–42. Kampanjen kör främst digitalt men även i tryckt material. Mer information om kampanjen kommer.

Vy över kusten i Halmstad

Tidigare kampanjer

Här kan du se tidigare kampanjer som Destiantion Halmstad har genomfört cirka ett år tillbaka i tiden.

Sensommarkampanj 2022

Syfte med kampanjen var att förlänga sommarsäsongen. På sen­sommar­sidan på destinationhalmstad.se Länk till annan webbplats, öppnas i nytt fönster. visade vi upp vad Halmstad har att erbjuda under denna period. De olika delarna i kampanjen hänvisade till denna sida.

Kampanjen pågick den 6 augusti–8 september från Malmö vidare längs västkusten, upp till Göteborg och in i Kronoberg och Jönköpings län.

Sommarkampanj 2022

Under hela sommaren pågick Destination Halmstads sommar­kampanj "Följ hjärtat till Halmstad i sommar", med Halmstads nya platsvarumärke som stod klart under våren.

Med platsvarumärket som kompass satsades på att visa Halmstads bredd som regionhuvudstad med den kustnära livsstilen. Med ett tydligare emotionellt budskap, med större fokus på människor, lyftes bland annat härliga evenemang, skönt cityliv, närheten till vattnet och kulinariska upplevelser.

Kampanjen kördes främst digitalt men även i tryckt material.

  • Digitala kanaler: Facebook, Instagram, Youtube, banner-annonsering via Google Display, digitala skyltar, Hallandsposten, sommarsida på destinationhalmstad.se med mera.
  • Tryck: Halmstads egna magasin Upplev, tidningen "Juni, juli, augusti", tidningen "Sommarhalland", JCDecaux stortavlor med mera.

Vårkampanj 2022

Från början av mars till slutet av april marknadsförde vi våren i Halmstad. Landningssidan för kampanjen var "Möt våren i Halmstad" som fylldes med tips på aktiviteter och sevärdheter. Några exempel är vackra platser att besöka i naturen, evenemang och premiärernas tid som inkluderar uteserveringar, fiske, golf och camping.

Som en förlängning av vårkampanjen kördes även annonser för Turista Hemma. Annonserna marknadsförde hela evenemanget, och därmed alla besöksmål som deltog.

De sista två veckorna skiftade fokus mer till sommarens stora evenemang.

Kampanjen rullade på Facebook, Instagram och Google Display Network.

Jul i Halmstad 2021

Under kampanjen Jul i Halmstad Öppnas i nytt fönster. samlade vi allt det som händer i Halmstad, kopplat till julen. Det var allt från konserter och marknader till pysselkvällar, utställningar, julbord och julshopping. Vi marknadsförde Jul i Halmstad och dess utbud under perioden slutet av oktober till mitten av december. Jul i Halmstad marknadsför bland annat via destinationhalmstad.se, i en julkampanj på Facebook, Instagram, i Google Display Network samt i den traditionella julfoldern.

Anmäl ditt evenemang eller aktivitet
Som arrangör kunde du anmäla din aktivitet, stort som smått. Du anmälde dig genoma tt registrera ditt evenemang elelr aktivitet i evenemangs­kalendern. Öppnas i nytt fönster. Från evenemangskalendern gjordes ett urval till den tryckta foldern, medan allt kopplat till julen lyftes på webben destinationhalmstad.se/jul. Öppnas i nytt fönster. För att kunna komma med i den tryckta foldern behövde aktiviteterna registreras senast den 10 oktober 2021.

Sensommar + höstkampanj 2021

Kampanjen börjar med ett sensommarfokus och övergick sedan i ett höstfokus.

Under vecka 34–36 satsade vi på fokus sensommar. Vi tog fram en sensommarsida på destinationhalmstad.se där vi samlade sensommarinspiration och tips för Halmstad. Denna del av kampanjen synkade vi med Visit Halland Länk till annan webbplats, öppnas i nytt fönster. och de andra halländska kommunerna. Visit Halland tog också fram en sensommarsida. Länk till annan webbplats, öppnas i nytt fönster.

Från vecka 37 fick kampanjen mer höstlig känsla. På vår sida Älska hösten samlade vi Halmstads höstiga sida. Vecka 37–39 fokuserade vi på hösten generellt, där även höstens skördetid är en del. Vecka 40–42 riktade sig kampanjen mer mot barnfamiljer med fokus på höstlovet vecka 44.

Kampanjen syntes på Facebook, Instagram samt i Google Display Network.

Sommarkampanj 2021

Under hela sommaren, 1 juni–31 augusti, satsade vi på Enjoy Halmstad. Vi bjöd på en lång bucketlist med alla de anmälda företagen, samt tog fram flera crazy combos för att besökare och invånare skulle hitta nya vinklar att upptäcka Halmstad ur.

Utöver på destinationhalmstad.se syntes kampanjen på Facebook, Instagram samt i Google Display Network.