- Startsida
- Bolaget
- Våra tjänster
- Verktygslådan
- Marknadsföring
- Kampanjer
Kampanjer
Här presenterar vi kampanjer som Destination Halmstad planerar, genomför just nu samt tidigare kampanjer cirka ett år tillbaka. Kampanjerna synkas alltid i flera kanaler, däribland sociala medier och webbplatsen destinationhalmstad.se.

Foto: Morgan Stoltz
Kommande kampanjer
Bokningsbara upplevelser/Boka upplevelser och paket togs fram till höstkampanjen 2020 och kommer att användas igen i vårkampanjen 2021 tillsammans med bland annat vårmagasinet. Kampanjen är planerad den 4–25 mars. Sista anmälningsdag är 26 februari.
Vi vill gärna att du inom besöksnäringen är med i vårkampanjen med ett paket eller en upplevelse. Syftet är att visa allt som erbjuds i Halmstad under våren, för såväl Halmstadbor som besökare. Så vilken är din bästa och mest lockande bokningsbara upplevelse eller paket? Du hänger väl med! Snart är det vår, så nu kör vi!

Pågående kampanjer
Just nu pågår ingen kampanj.

Tidigare kampanjer
Här kan du se tidigare kampanjer som Destiantion Halmstad har genomfört cirka ett år tillbaka i tiden.

Handla för Halmstad
I början av december började kampanjen Handla för Halmstad. En kampanj som tagits fram med kort varsel för att stötta näringen och samla all information kring take away, shoppingservie och presentkort i Halmstad. Kampanjen pågick en bit i i januari. Kampanjens huvudsida destinationhalmstad.se /handlaforhalmstad

Jul och vinter
En mindre vinterkampanj i samband med magasinsläpp. På grund av den ökade smittspridningen av Covid-19 har vi valt att ställa in kampanjen för julen.

Upplev höst i Halmstad
Digital annonsering via Facebook och Google Ads. Kampanjen påbörjades i september i samband med lansering av höstens magain Upplev. Premiär för Boka upplevelsepaket
som troligen kommer åter till våren.

Skördetid i Halland
Syftet med Skördetid i Halland är att inspirera ännu fler att uppleva Halland under sensommar och höst. Med fokus på mat och dryck. Samlad kampanj för hela Halland. Huvudkanal skordetidihalland.se. Återkommer årligen.

Sommar i Halmstad
Sommaren 2020 års kampanj var uppdelad i tre delar. Tillsammans lyfte de tre kampanjerna varandra.

Upplev sommar i Halmstad
Huvudkampanjen under sommaren 2020 var "Upplev sommar i Halmstad". Denna kampanj var kopplad till vårt magasin Upplev. Kampanjen annonserades främst via Facebook och var uppdelad i tre? delar. I första delen visade vi en lite längre film om upplevelser i Halmstad. I del två smalnade vi av filmerna och fokuserade mer på olika intresseområde. Kampanjfilmerna kan du se på Destination Halmstads Youtubekanal
.

Upplevelsegeneratorn
För att skapa interaktion med besökaren skapade vi till sommaren 2020 en upplevelsegenrator där besökaren själv kan hitta upplevelser som passar hen. Generatorn spreds bland annat på hallandsposten.se och som en digital annons på facebook och google. Nästa sommar fyller vi på med nya upplevelser.

Turista Hemma
Med anledning av hur Covid-19 påverka samhället under sommaren 2020 valde Destination Halmstad att ta fram ett nytt Turista Hemma-koncept. Målet var att bjuda in till upplevelser, men att samtidigt sprida ut sig.
Kampanjen, som fick en god spridning kunde bland annat ses på Facebook, Hallandsposten, Jcdecaux reklmatavlor och digitala skyltar längs E6an. Deltagande besöksmål hade även möjlighet att sprida framtagna bilder från den grafiska profilen. Mer om framtida Turista Hemma ser du på sidan för besöksnäringen.

Strandliv vs vildmarksliv
Våren 2020 skapades en kampanj för att lyfta Halmstads kontraster med den saltstänkta kusten och de djupa skogarna. En egen sida på besökswebben destinationhalmstad.se togs fram – sidan Strandliv vs vildmarksliv.
Kampanjfilmen kan du se på Destination Halmstads Youtubekanal.