Kampanjer

Här presenterar vi kampanjer som Destination Halmstad planerar, genomför just nu samt tidigare kampanjer cirka ett år tillbaka. Kampanjerna synkas alltid i flera kanaler, däribland sociala medier och webbplatsen destinationhalmstad.selänk till annan webbplats, öppnas i nytt fönster.

Vy

Haverdalskusten. Foto: Patrik Leonardsson

Kommande kampanjer

Under september planeras en sensommarkampanj för att förlänga säsongen. Du kan anmäla dig till sensommarkampanjen redan nu. Även en julkampanj planeras med start i mitten av november.

Familj på picknick i Simlångsdalen

Simlångsdalen. Foto: Per Nilsson

Pågående kampanjer

Under hela sommaren, 1 juni–31 augusti, kommer vi sattsa på Enjoy Halmstad. Vi bjuder på en lång bucketlist med alla de anmälda företagen, samt tar fram flera crazy combos för att besökare och invånare ska hitta nya vinklar att upptäcka Halmstad ur.

Vy över kusten i Halmstad

Tidigare kampanjer

Här kan du se tidigare kampanjer som Destiantion Halmstad har genomfört cirka ett år tillbaka i tiden.

Mountinbike i skogen

Vårkampanj

Bokningsbara upplevelser/Boka upplevelseröppnas i nytt fönster och paket togs fram till höstkampanjen 2020 och användes igen i vårkampanjen 2021 tillsammans med bland annat vårmagasinet. Kampanjen pågick den 4–25 mars. Halmstads besöksnäring fick möjlighet att vara med i vårkampanjen med ett paket eller en upplevelse. Syftet var att visa allt som erbjuds i Halmstad under våren och sommaren, för såväl Halmstadbor som besökare.

Grönt hjärta över nattbild av Halmstad city

Handla för Halmstad

I början av december började kampanjen Handla för Halmstad. En kampanj som tagits fram med kort varsel för att stötta näringen och samla all information kring take away, shopping­servie och presentkort i Halmstad. Kampanjen pågick en bit i i januari. Kampanjen återanvändes även under några veckor i april. Kampanjens huvudsida destinationhalmstad.se /handlaforhalmstadlänk till annan webbplats, öppnas i nytt fönster

Snö på stranden i Halmstad

Jul och vinter

En mindre vinterkampanj i samband med magasinsläpp. På grund av den ökade smittspridningen av Covid-19 har vi valt att ställa in kampanjen för julen.

Pågående kampanjer

Upplev höst i Halmstad

Digital annonsering via Facebook och Google Ads. Kampanjen påbörjades i september i samband med lansering av höstens magain UpplevPDF. Premiär för Boka upplevelse­paketöppnas i nytt fönster som troligen kommer åter till våren.

Skördetid i Halland

Skördetid i Halland

Syftet med Skördetid i Halland är att inspirera ännu fler att uppleva Halland under sensommar och höst. Med fokus på mat och dryck. Samlad kampanj för hela Halland. Huvudkanal skordetidihalland.selänk till annan webbplats, öppnas i nytt fönster. Återkommer årligen.

En hand tar en tidning om sommaren i Halmstad

Sommar i Halmstad

Sommaren 2020 års kampanj var uppdelad i tre delar. Tillsammans lyfte de tre kampanjerna varandra.

Flygbild över Halmstad slott med St Nicolai kyrka i bakgrunden

Upplev sommar i Halmstad

Huvudkampanjen under sommaren 2020 var "Upplev sommar i Halmstad". Denna kampanj var kopplad till vårt magasin Upplevöppnas i nytt fönster. Kampanjen annonserades främst via Facebook och var uppdelad i tre? delar. I första delen visade vi en lite längre film om upplevelser i Halmstad. I del två smalnade vi av filmerna och fokuserade mer på olika intresseområde. Kampanjfilmerna kan du se på Destination Halmstads Youtubekanallänk till annan webbplats, öppnas i nytt fönster.

Printscreen från upplevelsegeneratorn

Upplevelse­generatorn

För att skapa interaktion med besökaren skapade vi till sommaren 2020 en upplevelsegenrator där besökaren själv kan hitta upplevelser som passar hen. Generatorn spreds bland annat på hallandsposten.se och som en digital annons på facebook och google. Nästa sommar fyller vi på med nya upplevelser.

Ture från Turista hemma

Turista Hemma

Med anledning av hur Covid-19 påverka samhället under sommaren 2020 valde Destination Halmstad att ta fram ett nytt Turista Hemma-koncept. Målet var att bjuda in till upplevelser, men att samtidigt sprida ut sig.

Kampanjen, som fick en god spridning kunde bland annat ses på Facebook, Hallandsposten, Jcdecaux reklmatavlor och digitala skyltar längs E6an. Deltagande besöksmål hade även möjlighet att sprida framtagna bilder från den grafiska profilen. Mer om framtida Turista Hemma ser du på sidan för besöksnäringen.