Kampanjer

Här presenterar vi kampanjer som Destination Halmstad planerar, genomför just nu samt tidigare kampanjer cirka ett år tillbaka. Kampanjerna synkas alltid i flera kanaler, däribland sociala medier och webbplatsen destinationhalmstad.se Länk till annan webbplats, öppnas i nytt fönster..

Vy

Haverdalskusten. Foto: Patrik Leonardsson

Kommande kampanjer

Sensommar och höstkampanj planeras. Även en julkampanj där du kan delta med dina evenemang och aktiviteter genom att registrera dem i vår evenemangskalender, märk evenemanget med kategorin "Jul och högtider".

Familj på picknick i Simlångsdalen

Simlångsdalen. Foto: Per Nilsson

Pågående kampanjer

Under hela sommaren pågår vår sommarkampanj "Följ hjärtat till Halmstad i sommar". Halmstads nya platsvarumärke stod klart under våren.

Med platsvarumärket som vår kompass satsar vi på att visa Halmstads bredd som regionhuvudstad med den kustnära livsstilen. Med ett tydligare emotionellt budskap, med större fokus på människor, kommer vi bland annat att lyfta härliga evenemang, skönt cityliv, närheten till vattnet och kulinariska upplevelser.

Kampanjen körs främst digitalt men även i tryckt material.

  • Digitala kanaler: Facebook, Instagram, Youtube, banner-annonsering via Google Display, digitala skyltar, Hallandsposten, vår sommarsida på destinationhalmstad.se med mera.
  • Tryck: Halmstads egna magasin Upplev, tidningen "Juni, juli, augusti", tidningen "Sommarhalland", JCDecaux stortavlor med mera.
Vy över kusten i Halmstad

Tidigare kampanjer

Här kan du se tidigare kampanjer som Destiantion Halmstad har genomfört cirka ett år tillbaka i tiden.

Turista Hemma 2022

Mer information kommer.

Vårkampanj 2022

Mer information kommer.

Jul i Halmstad 2021

Under kampanjen Jul i Halmstad Öppnas i nytt fönster. samlade vi allt det som händer i Halmstad, kopplat till julen. Det var allt från konserter och marknader till pysselkvällar, utställningar, julbord och julshopping. Vi marknadsförde Jul i Halmstad och dess utbud under perioden slutet av oktober till mitten av december. Jul i Halmstad marknadsför bland annat via destinationhalmstad.se, i en julkampanj på Facebook, Instagram, i Google Display Network samt i den traditionella julfoldern.

Anmäl ditt evenemang eller aktivitet
Som arrangör kunde du anmäla din aktivitet, stort som smått. Du anmälde dig genoma tt registrera ditt evenemang elelr aktivitet i evenemangs­kalendern. Öppnas i nytt fönster. Från evenemangskalendern gjordes ett urval till den tryckta foldern, medan allt kopplat till julen lyftes på webben destinationhalmstad.se/jul. Öppnas i nytt fönster. För att kunna komma med i den tryckta foldern behövde aktiviteterna registreras senast den 10 oktober 2021.

Sensommar + höstkampanj 2021

Kampanjen börjar med ett sensommarfokus och övergick sedan i ett höstfokus.

Under vecka 34–36 satsade vi på fokus sensommar. Vi tog fram en sensommarsida på destinationhalmstad.se där vi samlade sensommarinspiration och tips för Halmstad. Denna del av kampanjen synkade vi med Visit Halland Länk till annan webbplats, öppnas i nytt fönster. och de andra halländska kommunerna. Visit Halland tog också fram en sensommarsida. Länk till annan webbplats, öppnas i nytt fönster.

Från vecka 37 fick kampanjen mer höstlig känsla. På vår sida Älska hösten samlade vi Halmstads höstiga sida. Vecka 37–39 fokuserade vi på hösten generellt, där även höstens skördetid är en del. Vecka 40–42 riktade sig kampanjen mer mot barnfamiljer med fokus på höstlovet vecka 44.

Kampanjen syntes på Facebook, Instagram samt i Google Display Network.

Sommarkampanj 2021

Under hela sommaren, 1 juni–31 augusti, satsade vi på Enjoy Halmstad. Vi bjöd på en lång bucketlist med alla de anmälda företagen, samt tog fram flera crazy combos för att besökare och invånare skulle hitta nya vinklar att upptäcka Halmstad ur.

Utöver på destinationhalmstad.se syntes kampanjen på Facebook, Instagram samt i Google Display Network.