Kampanjer

Här presenterar vi kampanjer som Destination Halmstad planerar, genomför just nu samt tidigare kampanjer cirka ett år tillbaka. Kampanjerna synkas alltid i flera kanaler, däribland sociala medier och webbplatsen destinationhalmstad.se Länk till annan webbplats, öppnas i nytt fönster..

Vy

Haverdalskusten. Foto: Patrik Leonardsson

Kommande kampanjer

I början av mars planerar vi att gå live med en vårkampanj. Även en sommarkampanj kommer genomföras. I början av 2022 återkommer vi med ett kampanj-årshjul för 2022 års planerade kampanjer.

Familj på picknick i Simlångsdalen

Simlångsdalen. Foto: Per Nilsson

Pågående kampanjer

Just nu pågår ingen kampanj

Vy över kusten i Halmstad

Tidigare kampanjer

Här kan du se tidigare kampanjer som Destiantion Halmstad har genomfört cirka ett år tillbaka i tiden.

Jul i Halmstad 2021

Under kampanjen Jul i Halmstad Öppnas i nytt fönster. samlade vi allt det som händer i Halmstad, kopplat till julen. Det var allt från konserter och marknader till pysselkvällar, utställningar, julbord och julshopping. Vi marknadsförde Jul i Halmstad och dess utbud under perioden slutet av oktober till mitten av december. Jul i Halmstad marknadsför bland annat via destinationhalmstad.se, i en julkampanj på Facebook, Instagram, i Google Display Network samt i den traditionella julfoldern.

Anmäl ditt evenemang eller aktivitet
Som arrangör kunde du anmäla din aktivitet, stort som smått. Du anmälde dig genoma tt registrera ditt evenemang elelr aktivitet i evenemangs­kalendern. Öppnas i nytt fönster. Från evenemangskalendern gjordes ett urval till den tryckta foldern, medan allt kopplat till julen lyftes på webben destinationhalmstad.se/jul. Öppnas i nytt fönster. För att kunna komma med i den tryckta foldern behövde aktiviteterna registreras senast den 10 oktober 2021.

Sensommar + höstkampanj 2021

Kampanjen börjar med ett sensommarfokus och övergick sedan i ett höstfokus.

Under vecka 34–36 satsade vi på fokus sensommar. Vi tog fram en sensommarsida på destinationhalmstad.se där vi samlade sensommarinspiration och tips för Halmstad. Denna del av kampanjen synkade vi med Visit Halland Länk till annan webbplats, öppnas i nytt fönster. och de andra halländska kommunerna. Visit Halland tog också fram en sensommarsida. Länk till annan webbplats, öppnas i nytt fönster.

Från vecka 37 fick kampanjen mer höstlig känsla. På vår sida Älska hösten samlade vi Halmstads höstiga sida. Vecka 37–39 fokuserade vi på hösten generellt, där även höstens skördetid är en del. Vecka 40–42 riktade sig kampanjen mer mot barnfamiljer med fokus på höstlovet vecka 44.

Kampanjen syntes på Facebook, Instagram samt i Google Display Network.

Sommarkampanj 2021

Under hela sommaren, 1 juni–31 augusti, satsade vi på Enjoy Halmstad. Vi bjöd på en lång bucketlist med alla de anmälda företagen, samt tog fram flera crazy combos för att besökare och invånare skulle hitta nya vinklar att upptäcka Halmstad ur.

Mountinbike i skogen

Vårkampanj

Bokningsbara upplevelser/Boka upplevelser Öppnas i nytt fönster. och paket togs fram till höstkampanjen 2020 och användes igen i vårkampanjen 2021 tillsammans med bland annat vårmagasinet. Kampanjen pågick den 4–25 mars. Halmstads besöksnäring fick möjlighet att vara med i vårkampanjen med ett paket eller en upplevelse. Syftet var att visa allt som erbjuds i Halmstad under våren och sommaren, för såväl Halmstadbor som besökare.

Grönt hjärta över nattbild av Halmstad city

Handla för Halmstad

I början av december började kampanjen Handla för Halmstad. En kampanj som tagits fram med kort varsel för att stötta näringen och samla all information kring take away, shopping­servie och presentkort i Halmstad. Kampanjen pågick en bit i i januari. Kampanjen återanvändes även under några veckor i april. Kampanjens huvudsida destinationhalmstad.se /handlaforhalmstad Länk till annan webbplats, öppnas i nytt fönster.