Kampanjer

Här presenterar vi kampanjer som Destination Halmstad planerar, genomför just nu samt tidigare kampanjer cirka ett år tillbaka. Kampanjerna synkas alltid i flera kanaler, däribland sociala medier och webbplatsen destinationhalmstad.selänk till annan webbplats, öppnas i nytt fönster.

Vy

Haverdalskusten. Foto: Patrik Leonardsson

Kommande kampanjer

En sommarkampanj planeras även denna sommar. I år kommer en ny version av konceptet Turista Hemma att genomföras. Det nya konceptet kommer bli en del av årets sommarkampanj. Mer information kommer i mitten av april.

Familj på picknick i Simlångsdalen

Simlångsdalen. Foto: Per Nilsson

Pågående kampanjer

Under december månad 2020 och en bit in i januari 2021 genomförde Destination Halmstad kampanjen Handla för Halmstad.öppnas i nytt fönster Kampanjen var uppskattad och välbesökt. Därför kör vi kampanjen igen under våren 2021.

Vi återanvänder den information som var med under vintern. Vi har sett över informationen, redigerat och även tagit bort en del. Därför ber vi dig som aktör att se över din information och kontrollera att din verksamhet presenteras korrekt. Kampanjen pågår från 15 april till 2 maj 2021.

Vy över kusten i Halmstad

Tidigare kampanjer

Här kan du se tidigare kampanjer som Destiantion Halmstad har genomfört cirka ett år tillbaka i tiden.

Mountinbike i skogen

Vårkampanj

Bokningsbara upplevelser/Boka upplevelseröppnas i nytt fönster och paket togs fram till höstkampanjen 2020 och användes igen i vårkampanjen 2021 tillsammans med bland annat vårmagasinet. Kampanjen pågick den 4–25 mars. Halmstads besöksnäring fick möjlighet att vara med i vårkampanjen med ett paket eller en upplevelse. Syftet var att visa allt som erbjuds i Halmstad under våren och sommaren, för såväl Halmstadbor som besökare.

Grönt hjärta över nattbild av Halmstad city

Handla för Halmstad

I början av december började kampanjen Handla för Halmstad. En kampanj som tagits fram med kort varsel för att stötta näringen och samla all information kring take away, shopping­servie och presentkort i Halmstad. Kampanjen pågick en bit i i januari. Kampanjens huvudsida destinationhalmstad.se /handlaforhalmstadlänk till annan webbplats, öppnas i nytt fönster

Snö på stranden i Halmstad

Jul och vinter

En mindre vinterkampanj i samband med magasinsläpp. På grund av den ökade smittspridningen av Covid-19 har vi valt att ställa in kampanjen för julen.

Pågående kampanjer

Upplev höst i Halmstad

Digital annonsering via Facebook och Google Ads. Kampanjen påbörjades i september i samband med lansering av höstens magain UpplevPDF. Premiär för Boka upplevelse­paketöppnas i nytt fönster som troligen kommer åter till våren.

Skördetid i Halland

Skördetid i Halland

Syftet med Skördetid i Halland är att inspirera ännu fler att uppleva Halland under sensommar och höst. Med fokus på mat och dryck. Samlad kampanj för hela Halland. Huvudkanal skordetidihalland.selänk till annan webbplats, öppnas i nytt fönster. Återkommer årligen.

En hand tar en tidning om sommaren i Halmstad

Sommar i Halmstad

Sommaren 2020 års kampanj var uppdelad i tre delar. Tillsammans lyfte de tre kampanjerna varandra.

Flygbild över Halmstad slott med St Nicolai kyrka i bakgrunden

Upplev sommar i Halmstad

Huvudkampanjen under sommaren 2020 var "Upplev sommar i Halmstad". Denna kampanj var kopplad till vårt magasin Upplevöppnas i nytt fönster. Kampanjen annonserades främst via Facebook och var uppdelad i tre? delar. I första delen visade vi en lite längre film om upplevelser i Halmstad. I del två smalnade vi av filmerna och fokuserade mer på olika intresseområde. Kampanjfilmerna kan du se på Destination Halmstads Youtubekanallänk till annan webbplats, öppnas i nytt fönster.

Printscreen från upplevelsegeneratorn

Upplevelse­generatorn

För att skapa interaktion med besökaren skapade vi till sommaren 2020 en upplevelsegenrator där besökaren själv kan hitta upplevelser som passar hen. Generatorn spreds bland annat på hallandsposten.se och som en digital annons på facebook och google. Nästa sommar fyller vi på med nya upplevelser.

Ture från Turista hemma

Turista Hemma

Med anledning av hur Covid-19 påverka samhället under sommaren 2020 valde Destination Halmstad att ta fram ett nytt Turista Hemma-koncept. Målet var att bjuda in till upplevelser, men att samtidigt sprida ut sig.

Kampanjen, som fick en god spridning kunde bland annat ses på Facebook, Hallandsposten, Jcdecaux reklmatavlor och digitala skyltar längs E6an. Deltagande besöksmål hade även möjlighet att sprida framtagna bilder från den grafiska profilen. Mer om framtida Turista Hemma ser du på sidan för besöksnäringen.

Tre cyklister på stranden och sex personer paddlar SUP i Fylleån i Halmstad

Strandliv vs vildmarksliv

Våren 2020 skapades en kampanj för att lyfta Halmstads kontraster med den saltstänkta kusten och de djupa skogarna. En egen sida på besökswebben destination­halmstad.se togs fram – sidan Strandliv vs vildmarkslivöppnas i nytt fönster.

Kampanjfilmen kan du se på Destination Halmstads Youtubekanal.länk till annan webbplats, öppnas i nytt fönster