Printscreen från destinationhalmstad.se

Synas på destinationhalmstad.se

Den 21 maj 2019 publicerade Destination Halmstad en ny webbplats för besökare.

Förutom en ny besökswebb fick bolaget Destination Halmstad, Halmstad Convention Bureaulänk till annan webbplats, öppnas i nytt fönster och Hylteslinganlänk till annan webbplats, öppnas i nytt fönster också nya webbplatser. Under senhöst släpper Destination Halmstad även Halmstads Teaters nya webbplats. Alla fem webbplatserna tillhör Destination Halmstads webbfamilj.

Inspirerande guider och guldkorn

Den nya besökswebben fokuserar på att lyfta fram inspirerande guider inom olika intresseområden. Vid lansering fanns ett 70-tal helt nya inspirationssidor och vi arbetar ständigt för att ta fram mer innehåll som kan inspirera besökare.

Intresseområden

  • Uppleva
    • Bad och kustliv
    • Natur och friluftsliv
    • Golfhuvudstaden
    • Shopping
    • Kultur och historia
    • Sport och lek
    • Spa och hälsa
    • Inspiration och guider
    • Bra att veta
  • Evenemang
  • Mat och dryck
  • Bo

Utöver inspirationssidor finns även en guldkorn under varje intresseområde på webbplatsen. Guldkorn är enskilda platser eller besöksmål med extra högt intresse för besökare, baserat på målgruppens efterfrågan och verksamhetens unika erbjudande. Vid lansering fanns ett 60-tal guldkorn publicerade.

Hur syns min verksamhet?

Vi arbetar med möjligheten att hämta in information om din besöksnäringsverksamhet från Google My Business, såsom besöksadress, öppettider, webbplats med mera. För att vara redo när vi släpper kopplingen mot Google My Business uppmuntrar vi dig att skapa ett konto om du inte redan har detta, samt att se över din organisations information så att den är korrekt.

Den gamla databasen som tidigare använts för att synliggöra din besöksnäringsverksamhet används inte längre. Genom att använda Google My Business kommer du snabbt och enkelt själv kunna redigera din information. Google My Business gör det enklare för dig att sprida korrekt information om din verksamhet både på destinationhalmstad.se och vid kunders sökningar på Google.

Vi rekommenderar att du tar en stund och tittar på Familjen Helsingborgs webbutbildning om Google My Business.länk till annan webbplats, öppnas i nytt fönster Utbildningen är i fem delar om totalt knappt 25 minuter. Du lär dig om hur informationen i Google My Business visas för kunder och hur du får ut de mesta av verktyget.

Webbplatsen utvecklas

Vi kommer att fortsätta utveckla destinationhalmstad.se för att erbjuda tydligt och inspirerande material till besökare. Under 2019 planerar vi bland annat att:

  • Släppa fler språk. Hela webbplatsen kommer att finnas på engelska. En del av den engelska delen släpps under sommaren 2019. Fullständig version släpps hösten 2019. Under året planeras även delar av webbplatsen att släppas på fler språk, främst på danska och eventuellt även tyska
  • Skapa fler inspirerande guider och guldkorn. Dela gärna med dig av dina idéer.
  • Skapa digitala kartguider som besökare enkelt kan använda i din mobil.

Evenemang

Registrera ett evenemang

Vill du registrera ett evenemang fyller du i ett formulär som finns på www.destinationhalmstad.se/registreraevenemang.länk till annan webbplats, öppnas i nytt fönster

Ny evenemangskalender

Under hösten 2019 påbörjas arbetet med att se över möjligheter och behov för en eventuell ny evenemangskalender.

En gemensam besökswebb

Vi på Destination Halmstad ser fram mot att utveckla den nya besökswebben vidare och att tillsammans med dig i besöksnäringen ta Halmstad till nya höjder.

Får du en idé till en ny inspirationssida eller har frågor om nya besökswebben är du varmt välkommen att kontakta oss på: destinationhalmstad@halmstad